Slik tar du i bruk e-post som tillitsvalgt, og får tilgang til lagets (delte) e-post.
Tekst:
Frank Rosendahl Slettebakken, leder digitale kanaler
Publisert
Oppdatert
Hvert lokallag, fylkesstyre, interessegruppe og nettverk i LHL har egen e-postkonto. Tillitsvalgte som har vervet "Leder" og "IT-kontakt / Medlemsansvarlig" har automatisk tilgang til denne. Se under for hvordan du får tilgang.
Har du glemt passordet? Eller fått melding om å å lage nytt? Lag nytt passord på https://reset.intility.com
Slik gjør du:
Du har fått epost-adresse (brukerkonto) hos LHL i ditt navn.
Kom i gang med egen konto
Lag passord: Gå til https://reset.intility.com for å lage nytt passord. Dette gjør du kun første gangen du skal logge deg inn. I feltet "Username (UPN)" skriver du din LHL epost-adresse.
Logg inn på e-post: Gå til https://outlook.office.com og logg inn med din LHL epost-adresse og ditt passord. Du får deretter engangskode på SMS som du må bruke.
Tilgang til lagets epost
Deretter skal du legge til lagets epost-adresse ("Delt mappe"):
Høyreklikk på "Mapper" / Klikk på de tre prikkene som kommer når du holder musepeker over
Velg "Legg til delt mappe eller postboks"
Skriv inn e-posten du ønsker å legge til (lagets epost-adresse) og klikk på "Legg til"
Hver dag logger vi oss inn på en eller flere PC-er og nettsider, både i jobbsammenheng og privat. Samtidig øker antall svindlere som er på jakt etter nettopp ditt brukernavn og passord, og programmer laget for å knekke passord blir stadig mer sofistikerte. Derfor er det nødvendig at du velger passord som utenforstående ikke på et enkelt vis kan gjette seg frem til.
Hvis du ikke får endret passordet ditt er det kanskje fordi det ikke er sikkert nok.
Et godt passord bør:
Ha minst 9 tegn (små og store bokstaver, tall, spesialtegn)
Være en setning med minst fem ord som er lett å huske.
Ikke inneholde personlig informasjon, som navn, firma, eller annen informasjon om deg som er offentlig tilgjengelig på nett.